Petra Illnerová - ředitelka

Kdo jsem?

Zakladatelka, majitelka, ředitelka, učitelka, rodič , maminka.. těch rolí je mnoho, ale hlavně člověk, který věří, že výchova a vzdělávaní dětí je jedna z nejdůležitějších věcí v jejich životě, že způsob jak podpořit jejich zvídavost a chuť učit se je rozhodující pro jejich budoucnost.

Vystudovala jsem Univerzitu Karlovu , Přírodovědeckou fakultu, obor vědecká biologie a Teologickou fakultu, obor filozofie, psychologie. Absolvovala jsem Diplomovaný kurz Montessori pedagogiky pro děti ve věku 3-9 let. V letošním roce jsem dokončila studium Pedagogické školy VŠOP se zaměřením na předškolní a mimoškolní pedagogiku.

Přes řadu let úspěšného fungování v businessu - v oblasti personálního poradenství jsem dospěla k smysluplné změně v mém profesním životě a začala se věnovat vzdělávání, výchově a školství. Naplnila jsem svůj sen otevřením Montessori mateřské školy v Berouně a jejím fungováním již pátým školním rokem a díky podnětům ze strany rodičů a obrovské podpory mé rodiny jsem zrealizovala další úžasný počin a tím je otevření Základní školy V Zahradách.

A hlavně mohu zažívat tu úžasnou radost být maminkou 3 dětí ( Matěj 2009, Jakub 2011 a Anna 2013).

Co mám ráda?

Je toho spousta, mám ráda lidi, děti, jejich radost, přírodu, pohyb ve všech jeho formách, proto ráda sportuji, cestuji, poznávám nová místa a lidi, mám ráda aktivitu a proto neustále vytvářím něco nové, buduji, tvořím, pracuji a pečuji... snažím se být prospěšná a dělat smysluplné užitečné věci a také potřebuji odpočinek, který je stále spíše jen mým snem díky naší velké rodině. Věřím, že vše v životě je a bude, tak, jak má být a tak je to správné:)

Proč učím právě na této škole?

Protože věřím, že se nám daří odlišným otevřeným způsobem pracovat s dětmi, s jejich rodiči. Pracovat individuálně, zajímat se o potřeby a možnosti každého jednotlivce. Protože na této škole je skvělý tým učitelů -profesionálů- pedagogů, zároveň dětí-žáků a jejich rodičů, prostě báječných lidí. Protože v této škole mám pocit jako doma.

Eva Kotrčová - učitelka, lektor dramatického odpoledne a kytarového kroužku

Kdo jsem?

Jsem Eva Kotrčová. Jsem žena, maminka, učitelka. Narodila jsem se jako šťastné miminko skvělým rodičům a měla krásné dětství. Plavala jsem, tančila, lyžovala, ale především jsem vyrůstala v hezkém prostředí, které mi moji rodiče vytvořili a ve skautském oddíle, který mne velmi formoval. Po maturitě jsem vystudovala VŠ Učitelství 1. stupeň a poté Speciální pedagogiku - logopedii a psychopedii. V obou těchto oborech jsem pracovala, ale učit na prvním stupni považuji za to nejhezčí, co mne mohlo v  profesním životě potkat.

Co mám ráda?

Mám ráda svou rodinu, máme tři  fajn děti. Mám ráda aktivní život a pozitivní lidi. Maminka mi vždycky říkala, že se nemám zapomenout v životě usmívat. Vím, že měla pravdu. Mám ráda pěvecký sbor, jehož jsem členkou. Zpíváme především pro lidi, kteří se za kulturou běžně nedostanou. Mám ráda nové věci. Na každé NEVÍM si myslím, že má následovat ZJISTÍM. Chováme hospodářská i jiná zvířata. U nich se život odvíjí jinak. Líbí se mi, jak přírodu nelze podvádět a vše si vyžádá svůj správný čas.

Proč učím právě na této škole?

Protože mám pocit, že na této škole mohu uplatnit dvě věci, na kterých mi záleží. Neodradit děti od vzdělávání a nepošlapat jim seběvědomí. Učit kreativně a neupínat se k "takhle jsem to dělala dvacet let a tak je to tedy správné". Na tento názor  jsem bohužel narážela na státní škole. Líbí se mi, že na této škole panuje úcta a slušnost  mezi všemi zúčastněnými.

Šárka Vlasáková - učitelka

Kdo jsem?

Šárka. Tak mě vždy děti oslovovaly ve škole, na táborech i na všech školních akcích. Ve školství pracuji již mnoho let. Působila jsem zde jako učitelka 1. a 2.stupně, jako vychovatelka školní družiny a dlouhodobě ve funkci metodika prevence rizikového chování. Práce s dětmi mě nabíjí, jsem s nimi opravdu ráda a snažím se, aby se ve škole cítily dobře, neboť obzvlášť 1. stupeň je prvním důležitým krokem ke vzdělání – tudíž vklad do budoucnosti. Pro práci s dětmi se neustále po celou svoji praxi sebevzdělávám.

Co mám ráda?

Mám ráda stále něco tvořit. Maluji na hedvábí, látku, pracuji s keramickou hlínou ( vedu i kroužek keramiky dětí). Rekreačně hraji volejbal, cvičím jógu, hraji na kytaru, ráda zpívám, čtu. Baví mě cestování a procházky přírodou. Mám skvělého muže, dvě dospělé děti a psa.

Tak že: „ Nuda je smrtelný hřích učitele.“

Proč učím právě na této škole?

Za ta léta na státní škole jsem přišla tak trochu o nějaké iluze, ač jsem svoji práci milovala. Tato škola je pro mě velká výzva a nový začátek. Mým cílem je, aby děti chodily do školy s úsměvem a každý den byl pro ně plný poznání, aby se naučily respektu, pochopení, toleranci a přátelskému jednání ke svým spolužákům. Co nejvíce se rozvíjela schopnost jejich kreativity.

Lucie Nováková - učitelka

Kdo jsem?

Lucie. Pro ostatní Křepelka. Vystudovala jsem Fakultu tělesné výchovy a sportu, obor Učitelství pro SŠ – biologie a tělesná výchova. Tyto předměty jsem řadu let učila na střední škole, než jsem odešla na mateřskou. Práce s dětmi mě baví, proto bych se jí chtěla v životě věnovat. V hloubi duše však toužím po změně, a tou jsou mladší děti ve věku základní či mateřské školy. Nedávno jsem si proto vystudovala obor Předškolní a mimoškolní pedagogika

Co mám ráda?

Ráda vařím, ráda tvořím, přetvářím staré věci, šiju, vyrábím šperky. Často jsem v lese. Mám ráda zelenou barvu. Maliny. A jsem sportovec. Snažím se být aktivní. Běhám, plavu, jezdím na kole, lyžuju. A miluju sníh a čepice. A snídaně. Ráda bych byla v životě spokojená a šťastná, s úsměvem na tváři i v duši.

Proč učím právě na této škole?

Tato škola je pro mě nový začátek, nový pohled na výuku, děti i sebe sama. Nová velká zkušenost. Mým cílem je, aby děti chodily do školy i ze školy s úsměvem. A vlastně i já.

Lenka Sedláková - učitelka KUP - TV

Kdo jsem?

Lenka. Vystudovala jsem Ostravskou univerzitu obor učitelství biologie - tělesná výchova. Během studia jsem na katedře TV působila jako lektorka dálkového studia pro 1. Stupeň ZŠ, lektorka nových forem gymnastiky a volejbalu, vedla jsem pohybové hry na ZŠ, 6 let jsem předcvičovala aerobik. Po škole jsem několik  let cestovala a pracovala jako au pair ve Velké Británii. Pobyt v zahraničí, kde jsem nasbírala životní zkušenosti mi umožnil přehodnotit si žebříček životních priorit.

Od roku 2013 působím jako tělocvikářka na VOŠ pedagogické Svatojánské koleje, vedla jsem cvičení pro rodiče a děti, kruhový trénink, cvičení na velkých míčích a aerobik, nyní vedu  cvičení pro nejmenší v Sokole Nižbor.

Momentálně jsem hlavně máma  čtyř dětí.

Co mám ráda?

Své čtyři děti, rodinu a pokud náhodou mi zbyde trochu volného času, tak se ráda věnuji sportu.. zase...ale i ráda zajdu do divadla a odpočinu si při četbě dobré knihy.

Proč učím právě na této škole?

V základní škole v Zahradách se mi líbí menší kolektiv prima dětí, se kterými mohu realizovat řadu sportovních aktivit, zkoušet zajímavé pohybové hry, užít si nejen sportování, ale hlavně spoustu zábavy a nadšení z pohybu. Nemusíme soutěžit, budeme se bavit sportem.

Magda Pěnčíková - učitelka AJ

Kdo jsem ?

Magda. Profesně jsem jazykář tělem, duší i srdcem. Vystudovala jsem filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci, obor germánská a anglická filologie, zaměření překladatelství a tlumočnictví, a bakalářský obor žurnalistiky. Výuce jazyků se věnuji od svých 19ti let, překladatelství a tlumočnictví se přidalo krátce nato, věnuji se různým oborům práce s jazykem, od překladů krásné literatury, odborných až po editaci článků po překladech. Během posledních 20ti let jsem učila různé druhy kurzů, od škol až po pomaturitní studium, výuku cizinců češtině, individuálních, firemních i víkendových kurzů, a stále víc a víc se obracím k jazykovému koučinku, tedy spíše vedení k tomu, jak sám sebe naučit a rozmluvit.

A taky jsem máma tří velmi živých dětí, které mi zabírají většinu času a neustále mi ukazují, že cesta k poznání vede nejlépe prožitkem a radostným bytím.  

Co mám ráda?

Děti! A pak taky jazyky. Pohyb. Jogu. Přírodu, vodu, hory, moře, cestování, všechna roční období, knížky, básně, další sebevzdělávání.  A hlavně hledání nových cest a nápadů, jak s dětmi, a ne jak na ně.

Proč učím právě na této Základní škole V zahradách?

Protože učím jinak, nepotřebuji učebnice, sledujeme základní směr přijímání nových znalostí v jazyce. Učíme se nenásilnou formou, podle témat v rámci celých projektů… a děti to baví, najednou se učí samy od sebe, protože se i samy od sebe chtějí a umí domluvit a rozumět jazyku. Baví mě  je nadchnout, předkládat nové podněty a pracovat s každým podle jeho možností a tempa. A to na téhle škole jde.

Jana Rybáková - učitelka, lektorka vědeckého odpoledne

Kdo jsem?

Jsem učitelka, kreativec, nadšenec, zvědavec a optimista.

Jsem maminka dvou skvělých dětí, s mladším ještě na rodičovské dovolené.

Jsem ten, kdo se nebojí zkoušet nové. Moje superschopnost je improvizace, vždycky si nějak poradím. 

Co mám ráda?

Výzvy, tvoření, dětské knihy, jazyky, pohyb, zpěv, malbu, změnu. Zmrzlinu, ovoce, barvy, mopsíky. Divadlo, vítr, bollywoodské filmy a marvelovky.

Miluju být učitelka a jsem na tuhle práci pyšná. Chtěla jsem být učitelka od malička. Je to skvělá kreativní práce plná naslouchání, hledání cest, objevování a tvoření.


Proč  učím právě na této škole?

Během studia na Pedf UK jsem na praxích viděla spoustu vyhořelých dětí. Dětí, co nevidí smysl ve škole a chtějí si ten povinný čas prostě jen odsedět. Abych zjistila, proč to tak je, učila jsem chvilku v MŠ. Tam byla většina dětí ještě nadšená, takže jsem pátrala dál a začala učit na běžné ZŠ. A tam jsem na to přišla. U učitelů, kteří dětem dávali zodpovědnost, nechali je pracovat a ne jen přijímat, ve třídách, kde děti dělaly smysluplné věci, bylo radost učit. Tam byly děti nadšené, zvídavé a tvořivé. Jenže tady právě naráží většina škol na to, že takovým způsobem nechce učit většina jejich pedagogického sboru. Všichni netáhnou za jeden provaz a výsledky jsou nevalné.

Ačkoli jsem učila na milé, malé škole s osvíceným vedením, narazila jsem právě na tyto mantinely, které jsou bohužel nepřekročitelné. Proto jsem školu změnila. Chci vést děti k zodpovědnosti za vlastní vzdělání, podporovat jejich přirozenou zvídavost a tvořivost. A hlavně chci učit smysluplně smysluplné věci. Proto jsem tady. Nechci být dušena pochybně fungujícím systémem českého školství a nechci ušlapávat v dětech to, co by mělo růst, jen kvůli tomu, jak je tento systém nastaven.

Lektorka čtvrtečního vědeckého odpoledne, kde  děti budou zábavnou a hravou formou poznávat různé vědecké obory ( chemie, fyzika, astronomie, matematika, anatomie, přírodní vědy).  S dětmi si vše vyzkoušíme, prozkoumáme, ověříme, postavíme, vytvoříme, sestavíme malé roboty a zjistíme, jak věci fungují. Zaměříme se třeba na vodu - stavba lodí z různých materiálů, vodní hodiny, vodní filtrace,  zvuk - výroba hudebních nástrojů, jak "vidět" zvuk, vyzkoušíme něco z chemie - výroba hopíku, slizu, koule do vany, navštívíme staré civilizace - luštění kódů, klínové písmo, jak se vyluštily hieroglyfy, čtení staroslověnštiny, pravěký způsob malování, knihtisk, také se podíváme na architekturu - stavby z různých materiálů, nosnost, ochrana pana Vajíčko při pádu a sestavíme  elektrický obvod - roboty, svítící obrázky.. to jsou jen některé nápadyurčené pro  všechny „zvídavé“ 

Ivan Chubirka - lektor odpolední zábavné angličtiny

 

Kdo jsem? 

Ivan. Pocházím z Arizony, USA. Žiji v České republice 20 let. Dříve jsem pracoval jako architekt a stavitel. Posledních 18 let se věnuji výuce AJ. Zajímal jsem se vždy o anglickou literaturu a lingvistiku. Učím jednotlivce i skupiny, ve firmách i doma, dříve i řadu let v jazykové škole. Mám super 3 děti a krásnou manželku.

Co mám rád?

Čas s rodinou, dobré jídlo a pití, přirodu, sport, (např. horské kolo, snowboard, horolezectví, turistiku, basketbal, florball, americký fotbal…), cestování a čtení.

Proč učím právě na této škole?

Mluvit anglicky je můj život a moje práce. Když mohu pomáhat někomu, aby tento jazyk také zvládal používal a  zdokonaloval se v něm, vidím, že moje práce má smysl a dělá mi radost. Děti se učí nejlépe, když je to baví a právě zde v této škole mám možnost ukázat dětem, že angličtina je jazyk nejen důležitý, ale i zábavný.

Táňa Ksandrová - vychovatelka

 

Kdo jsem? 

Jsem kreativní člověk s velkým množstvím nápadů. Zajímám se o vše, co mě nějakým způsobem obohacuje. Vystudovala jsem Ternopilskou národní pedagogickou univerzitu na Ukrajině, obor historie.  Dějepis pro mne znamená příležitost seznámit se s historickými prameny a porozumět historickým událostem. 

Co mám ráda?

Děti - všechny, svou dcerku a  svou rodinu. Ráda maluji a tancuji. 

Proč učím právě na této škole? 

Mým školním posláním je dobrý vztah s dětmi, kterým jsem pomocníkem i důvěrníkem, a to na této škole mohu realizovat. 

 

Petr Šírer - lektor odpoledních sportovek

 

Kdo jsem? 

Sportovec.  Od mládí se věnuji různým sportům, rád poznávám nové sporty a pohybové aktivity, je to pro mě vždy výzva.

Proč učím na této škole?

Vše, co jsem se naučil se snažím předat dál. Sport je především zdraví, radost a odreagování a rád pro sport nadchnu i děti. Na této škole jsou bezva děti, které se rády hýbou a baví mě to s nimi. 

 

Zadejte heslo pro přihlášení