Petra Illnerová - ředitelka

Kdo jsem?

Zakladatelka, majitelka, ředitelka, učitelka, rodič , maminka.. těch rolí je mnoho, ale hlavně člověk, který věří, že výchova a vzdělávaní dětí je jedna z nejdůležitějších věcí v jejich životě, že způsob jak podpořit jejich zvídavost a chuť učit se je rozhodující pro jejich budoucnost.

Vystudovala jsem Univerzitu Karlovu , Přírodovědeckou fakultu, obor vědecká biologie a Teologickou fakultu, obor filozofie, psychologie. Absolvovala jsem Diplomovaný kurz Montessori pedagogiky pro děti ve věku 3-9 let. V letošním roce jsem dokončila studium Pedagogické školy VŠOP se zaměřením na předškolní a mimoškolní pedagogiku.

Přes řadu let úspěšného fungování v businessu - v oblasti personálního poradenství jsem dospěla k smysluplné změně v mém profesním životě a začala se věnovat vzdělávání, výchově a školství. Naplnila jsem svůj sen otevřením Montessori mateřské školy v Berouně a jejím fungováním již pátým školním rokem a díky podnětům ze strany rodičů a obrovské podpory mé rodiny jsem zrealizovala další úžasný počin a tím je otevření Základní školy V Zahradách.

A hlavně mohu zažívat tu úžasnou radost být maminkou 3 dětí ( Matěj 2009, Jakub 2011 a Anna 2013).

Co mám ráda?

Je toho spousta, mám ráda lidi, děti, jejich radost, přírodu, pohyb ve všech jeho formách, proto ráda sportuji, cestuji, poznávám nová místa a lidi, mám ráda aktivitu a proto neustále vytvářím něco nové, buduji, tvořím, pracuji a pečuji... snažím se být prospěšná a dělat smysluplné užitečné věci pro druhé a také potřebuji odpočinek, který je stále spíše jen mým snem díky naší velké rodině. Věřím, že vše v životě je a bude, tak, jak má být a tak je to správné:)

Proč učím právě na této škole?

Protože věřím, že se nám daří odlišným otevřeným způsobem pracovat s dětmi, s jejich rodiči. Pracovat individuálně, zajímat se o potřeby a možnosti každého jednotlivce. Protože na této škole je skvělý tým učitelů -profesionálů- pedagogů, zároveň dětí-žáků a jejich rodičů, prostě báječných lidí. Protože v této škole mám pocit jako doma.

Eva Kotrčová - učitelka, lektor dramatického odpoledne a kytarového kroužku

Kdo jsem?

Jsem Eva Kotrčová. Jsem žena, maminka, učitelka. Narodila jsem se jako šťastné miminko skvělým rodičům a měla krásné dětství. Plavala jsem, tančila, lyžovala, ale především jsem vyrůstala v hezkém prostředí, které mi moji rodiče vytvořili a ve skautském oddíle, který mne velmi formoval. Po maturitě jsem vystudovala VŠ Učitelství 1. stupeň a poté Speciální pedagogiku - logopedii a psychopedii. V obou těchto oborech jsem pracovala, ale učit na prvním stupni považuji za to nejhezčí, co mne mohlo v  profesním životě potkat.

Co mám ráda?

Mám ráda svou rodinu, máme tři  fajn děti. Mám ráda aktivní život a pozitivní lidi. Maminka mi vždycky říkala, že se nemám zapomenout v životě usmívat. Vím, že měla pravdu. Mám ráda pěvecký sbor, jehož jsem členkou. Zpíváme především pro lidi, kteří se za kulturou běžně nedostanou. Mám ráda nové věci. Na každé NEVÍM si myslím, že má následovat ZJISTÍM. Chováme hospodářská i jiná zvířata. U nich se život odvíjí jinak. Líbí se mi, jak přírodu nelze podvádět a vše si vyžádá svůj správný čas.

Proč učím právě na této škole?

Protože mám pocit, že na této škole mohu uplatnit dvě věci, na kterých mi záleží. Neodradit děti od vzdělávání a nepošlapat jim seběvědomí. Učit kreativně a neupínat se k "takhle jsem to dělala dvacet let a tak je to tedy správné". Na tento názor  jsem bohužel narážela na státní škole. Líbí se mi, že na této škole panuje úcta a slušnost  mezi všemi zúčastněnými.

Šárka Vlasáková - učitelka

Kdo jsem?

Šárka. Tak mě vždy děti oslovovaly ve škole, na táborech i na všech školních akcích. Ve školství pracuji již mnoho let. Působila jsem zde jako učitelka 1. a 2.stupně, jako vychovatelka školní družiny a dlouhodobě ve funkci metodika prevence rizikového chování. Práce s dětmi mě nabíjí, jsem s nimi opravdu ráda a snažím se, aby se ve škole cítily dobře, neboť obzvlášť 1. stupeň je prvním důležitým krokem ke vzdělání – tudíž vklad do budoucnosti. Pro práci s dětmi se neustále po celou svoji praxi sebevzdělávám.

Co mám ráda?

Mám ráda stále něco tvořit. Maluji na hedvábí, látku, pracuji s keramickou hlínou ( vedu i kroužek keramiky dětí). Rekreačně hraji volejbal, cvičím jógu, hraji na kytaru, ráda zpívám, čtu. Baví mě cestování a procházky přírodou. Mám skvělého muže, dvě dospělé děti a psa.

Tak že: „ Nuda je smrtelný hřích učitele.“

Proč učím právě na této škole?

Za ta léta na státní škole jsem přišla tak trochu o nějaké iluze, ač jsem svoji práci milovala. Tato škola je pro mě velká výzva a nový začátek. Mým cílem je, aby děti chodily do školy s úsměvem a každý den byl pro ně plný poznání, aby se naučily respektu, pochopení, toleranci a přátelskému jednání ke svým spolužákům. Co nejvíce se rozvíjela schopnost jejich kreativity.

Zuzana Benešová - učitelka 1. ročník

 Kdo jsem?

Zuzka. Absolvovala jsem pedagogickou školu v Berouně a nyní dálkově studuji Speciální pedagogiku na Univerzitě Karlově. Během studií jsem hlídala a doučovala děti, pět let jsem trénovala malé karatisty, působila jsem jako vedoucí na příměstských a pobytových táborech. Pracovala jsem v centru dětských volnočasových aktivit a poté nastoupila do Montessori mateřské školy. Ve volném čase pracuji v organizaci Dobromysl pro zdravotně postižené.

Co mám ráda?

 Především svou rodinu. Ráda trávím čas v přírodě, chodím bosa a sportuji. Miluji hudbu, hraji na kytaru. Mám ráda pocit z dobře provedené práce. Baví mě se neustále učit a to jak při mém studiu, tak v praxi. Zajímám se o gastronomii, ráda si pochutnám na kvalitním víně, čaji či kávě. Snažím se být neustále optimistická a užívat si života naplno.

Proč učím právě na této škole?

Nelíbí se mi systém v českém školství. V základní škole V zahradách to jde jinak. Děti se rády učí a nechce se jim ze školy domů. Chtěla bych, aby moji žáci přijímali informace přirozenou a zábavnou cestou a vytvořili si kladný vztah k učení. Díky nízkému počtu dětí ve třídě je možný individuální přístup a každé dítě se bez stresu vzdělává vlastním tempem. Líbí se mi, že na této škole dítě není považováno za dítě, ale za osobnost.

Lucie Nováková - učitelka TV a Svět kolem nás - Přírodní vědy

Kdo jsem?

Lucie. Pro ostatní Křepelka. Vystudovala jsem Fakultu tělesné výchovy a sportu, obor Učitelství pro SŠ – biologie a tělesná výchova. Tyto předměty jsem řadu let učila na střední škole, než jsem odešla na mateřskou. Práce s dětmi mě baví, proto bych se jí chtěla v životě věnovat. V hloubi duše však toužím po změně, a tou jsou mladší děti ve věku základní či mateřské školy. Nedávno jsem si proto vystudovala obor Předškolní a mimoškolní pedagogika.

Co mám ráda?

Ráda vařím, ráda tvořím, přetvářím staré věci, šiju, vyrábím šperky. Často jsem v lese. Mám ráda zelenou barvu. Maliny. A jsem sportovec. Snažím se být aktivní. Běhám, plavu, jezdím na kole, lyžuju. A miluju sníh a čepice. A snídaně. Ráda bych byla v životě spokojená a šťastná, s úsměvem na tváři i v duši.

Proč učím právě na této škole?

Tato škola je pro mě nový začátek, nový pohled na výuku, děti i sebe sama. Nová velká zkušenost. Mým cílem je, aby děti chodily do školy i ze školy s úsměvem. A vlastně i já.

Magda Pěnčíková - učitelka AJ

Kdo jsem ?

Magda. Profesně jsem jazykář tělem, duší i srdcem. Vystudovala jsem filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci, obor germánská a anglická filologie, zaměření překladatelství a tlumočnictví, a bakalářský obor žurnalistiky. Výuce jazyků se věnuji od svých 19ti let, překladatelství a tlumočnictví se přidalo krátce nato, věnuji se různým oborům práce s jazykem, od překladů krásné literatury, odborných až po editaci článků po překladech. Během posledních 20ti let jsem učila různé druhy kurzů, od škol až po pomaturitní studium, výuku cizinců češtině, individuálních, firemních i víkendových kurzů, a stále víc a víc se obracím k jazykovému koučinku, tedy spíše vedení k tomu, jak sám sebe naučit a rozmluvit.

A taky jsem máma tří velmi živých dětí, které mi zabírají většinu času a neustále mi ukazují, že cesta k poznání vede nejlépe prožitkem a radostným bytím.  

Co mám ráda?

Děti! A pak taky jazyky. Pohyb. Jogu. Přírodu, vodu, hory, moře, cestování, všechna roční období, knížky, básně, další sebevzdělávání.  A hlavně hledání nových cest a nápadů, jak s dětmi, a ne jak na ně.

Proč učím právě na této Základní škole V zahradách?

Protože učím jinak, nepotřebuji učebnice, sledujeme základní směr přijímání nových znalostí v jazyce. Učíme se nenásilnou formou, podle témat v rámci celých projektů… a děti to baví, najednou se učí samy od sebe, protože se i samy od sebe chtějí a umí domluvit a rozumět jazyku. Baví mě  je nadchnout, předkládat nové podněty a pracovat s každým podle jeho možností a tempa. A to na téhle škole jde.

Jana Rybáková - učitelka 2. stupně

Kdo jsem?

Jsem učitelka, kreativec, nadšenec, zvědavec a optimista.

Jsem maminka dvou skvělých dětí, s mladším ještě na rodičovské dovolené.

Jsem ten, kdo se nebojí zkoušet nové. Moje superschopnost je improvizace, vždycky si nějak poradím. 

Co mám ráda?

Výzvy, tvoření, dětské knihy, jazyky, pohyb, zpěv, malbu, změnu. Zmrzlinu, ovoce, barvy, mopsíky. Divadlo, vítr, bollywoodské filmy a marvelovky.

Miluju být učitelka a jsem na tuhle práci pyšná. Chtěla jsem být učitelka od malička. Je to skvělá kreativní práce plná naslouchání, hledání cest, objevování a tvoření.


Proč  učím právě na této škole?

Během studia na Pedf UK jsem na praxích viděla spoustu vyhořelých dětí. Dětí, co nevidí smysl ve škole a chtějí si ten povinný čas prostě jen odsedět. Abych zjistila, proč to tak je, učila jsem chvilku v MŠ. Tam byla většina dětí ještě nadšená, takže jsem pátrala dál a začala učit na běžné ZŠ. A tam jsem na to přišla. U učitelů, kteří dětem dávali zodpovědnost, nechali je pracovat a ne jen přijímat, ve třídách, kde děti dělaly smysluplné věci, bylo radost učit. Tam byly děti nadšené, zvídavé a tvořivé. Jenže tady právě naráží většina škol na to, že takovým způsobem nechce učit většina jejich pedagogického sboru. Všichni netáhnou za jeden provaz a výsledky jsou nevalné.

Ačkoli jsem učila na milé, malé škole s osvíceným vedením, narazila jsem právě na tyto mantinely, které jsou bohužel nepřekročitelné. Proto jsem školu změnila. Chci vést děti k zodpovědnosti za vlastní vzdělání, podporovat jejich přirozenou zvídavost a tvořivost. A hlavně chci učit smysluplně smysluplné věci. Proto jsem tady. Nechci být dušena pochybně fungujícím systémem českého školství a nechci ušlapávat v dětech to, co by mělo růst, jen kvůli tomu, jak je tento systém nastaven.

Lektorka čtvrtečního vědeckého odpoledne, kde  děti budou zábavnou a hravou formou poznávat různé vědecké obory ( chemie, fyzika, astronomie, matematika, anatomie, přírodní vědy).  S dětmi si vše vyzkoušíme, prozkoumáme, ověříme, postavíme, vytvoříme, sestavíme malé roboty a zjistíme, jak věci fungují. Zaměříme se třeba na vodu - stavba lodí z různých materiálů, vodní hodiny, vodní filtrace,  zvuk - výroba hudebních nástrojů, jak "vidět" zvuk, vyzkoušíme něco z chemie - výroba hopíku, slizu, koule do vany, navštívíme staré civilizace - luštění kódů, klínové písmo, jak se vyluštily hieroglyfy, čtení staroslověnštiny, pravěký způsob malování, knihtisk, také se podíváme na architekturu - stavby z různých materiálů, nosnost, ochrana pana Vajíčko při pádu a sestavíme  elektrický obvod - roboty, svítící obrázky.. to jsou jen některé nápadyurčené pro  všechny „zvídavé“ 

Adam Voldán - učitel matematiky 2. stupeň

Kdo jsem?

Já jsem Adam. Když přede mne hodíte míč, uvidíte malého kluka, který si chce hrát a soutěžit, v horách a skalách se probudí horolezec. Potkáte-li mě v autě budu asi tatínek, který někam veze jedno ze svých tří dětí. V práci jsem byl především aktuárem, tedy odpovědným pojistným matematikem, který počítá statistiky v pojišťovně. Poslední dva roky to byl i učitel IT a matematiky, ekologický aktivista nebo pořadatel akcí pro děti. Sám sobě jsem především člověkem, který se zajímá o své okolí, je připraven na sobě pracovat, přijmout odpovědnost a hlavně se nebojí hledat a zkoušet nové cesty. 

Co mám rád?

Je toho spousta. Především mám rád svou rodinu, přírodu, a hory. Stále víc obdivuji ty jednoduché a zdánlivě samozřejmé věci, které nás obklopují. Mám rád odvážné přímé lidi, kteří drží slovo a jdou si za svým.

Proč učím na této škole?

Už dva roky učím IT na gymnáziu v Berouně, práce s dětmi mě velmi těší a naplňuje. Mám rád jejich energii, zvídavost a přímočarost. Baví mě vysvětlovat věci v souvislostech a ukazovat je na příkladech. Líbí se mi přístup, kdy děti sami aktivně hledají vlastní řešení problémů, ať už v rámci svých projektů nebo při cvičeních v hodině. Věřím, že právě tyto dovednosti v dětech podporuje ZŠ V Zahradách, proto jsem si ji vybral.

Táňa Ksandrová - vychovatelka/ školní asistentka

 

Kdo jsem? 

Jsem kreativní člověk s velkým množstvím nápadů. Zajímám se o vše, co mě nějakým způsobem obohacuje. Vystudovala jsem Ternopilskou národní pedagogickou univerzitu na Ukrajině, obor historie.  Dějepis pro mne znamená příležitost seznámit se s historickými prameny a porozumět historickým událostem. 

Co mám ráda?

Děti - všechny, svou dcerku a  svou rodinu. Ráda maluji a tancuji. Tvořím, vyrábím, šiji, háčkuji ... s dětmi a pro ně.

Proč učím právě na této škole? 

Mým školním posláním je dobrý vztah s dětmi, kterým jsem pomocníkem i důvěrníkem, a to na této škole mohu realizovat. 

 

Ivan Chubirka - lektor odpolední zábavné angličtiny

 Kdo jsem? 

Ivan. Pocházím z Arizony, USA. Žiji v České republice 20 let. Dříve jsem pracoval jako architekt a stavitel. Posledních 18 let se věnuji výuce AJ. Zajímal jsem se vždy o anglickou literaturu a lingvistiku. Učím jednotlivce i skupiny, ve firmách i doma, dříve i řadu let v jazykové škole. Mám super 3 děti a krásnou manželku.

Co mám rád?

Čas s rodinou, dobré jídlo a pití, přirodu, sport, (např. horské kolo, snowboard, horolezectví, turistiku, basketbal, florball, americký fotbal…), cestování a čtení.

Proč učím právě na této škole?

Mluvit anglicky je můj život a moje práce. Když mohu pomáhat někomu, aby tento jazyk také zvládal používal a  zdokonaloval se v něm, vidím, že moje práce má smysl a dělá mi radost. Děti se učí nejlépe, když je to baví a právě zde v této škole mám možnost ukázat dětem, že angličtina je jazyk nejen důležitý, ale i zábavný.

Marcel Vondrus - lektor odpoledních SPORTOVEK

Kdo jsem?

Jmenuji se Marcel a studuji Fakultu tělesné výchovy a sportu na Karlově univerzitě. Už tři roky učím během studia tělesnou výchovu a anglický jazyk na základní škole v Praze. Třetí ročník středoškolského studia jsem strávil v USA, kde jsem navštěvoval místní střední školu a věnoval se sportům.

Co mám rád?

Miluji sporty! Závodně jsem vystřídal fotbal, veslování, plavání a tenis. V současné době jsem našel zálibu ve fitness a zimních sportech. Jsem instruktorem snowboardingu a lyžování.
Mezi moje další  záliby patří cestování, vaření, turistika a obecně všechny aktivity, u kterých se člověk hýbe.

Proč učím právě na této škole?

Na této škole vedu odpolední kroužek sportovních her. Znám striktní režim státních škol. Proto věřím a těším se, že zde mohu  tělesný rozvoj dětí uchopit jinak, a to s radostí z pohybu, jako zábavu a hru, šanci užít si  bez soutěže, bez vítězů a poražených a při tom nasbírat nové zkušenosti a předat ty své.  
 
 
 

 

Zadejte heslo pro přihlášení